Laddar för stadsresa.

Fredagskvällen firas med glass (min godiskvot för denna vecka är nog fylld nu, åt en ungersk munk till efterätt på lunchen). Sen är det läggdags. Imorgon ska jag och barnen upp tämligen tidigt och sen bär det av till Östersund för shopping och vernissage! Östersunds konstskolas 2:or ställer ut på Ahlbergshallen. Läs mer här:

http://op.se/kulturnoje/kulturartiklar/1.3159323-konstskolans-avgangselever-staller-ut

Jag ser så fram emot det! Och som jag längtar tillbaka till konstskolan....... snyft!

Klockan 12 imorgon lördag på Ahlbergshallen öppnar det, inte idag som det står i ÖP.

Innan dess har jag tänkt att vi ska klara av våra andra ärenden, bland annat inköp av skor till barnen. Herman skulle behöva ett regnställ också men vi får se vad budgeten tål. Jag skulle behöva ett par till byxor också....... Dom enda jeans jag kan ha börjar bli slitna på insidan låren (surprise!!), det är till och med hål där som jag måste laga. När jag tänker efter så är det snart ett år sedan jag köpte dom. Jag sålde nämligen ett grafiskt blad på fjolårets utställning på Ahlbergshallen och dom pengarna gick omedelbart åt till ett par jeans. Hehe, nån som vill köpa en tavla nu så jag kan köpa ett par nya jeans?

Vi får som sagt se vad budgeten tål.......

Nylonstrumpor i en vettig färg, puder och lite annat krafs borde jag också passa på att köpa nu när jag ändå ska till stan. Och jag ska kolla på en systemkamera! Måste provhålla innan jag kan bestämma mig. Hm, en vecka kvar till barnbidrag, två veckor till lön. Dålig tajming kan man tycka.

Tur konstutställningen är gratis. Och träffa gamla kompisar är också gratis! Vad gnäller jag för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0