Näää men lite gnäll kanske?

Jag hade planer för kvällen. Jag ville sy. Eller rita. Eller kanske måla till och med. Dessutom promenera. Av detta blev intet.

Efter att maten var lagad och uppäten och disken diskad så var klockan nästan åtta. Och jag fastnade vid datorn istället, bläddrande runt på denna serietecknares blogg. Ja det var ju inte fy skam men inte det jag tänkte. Jag som skulle göra nåt annat än "nytta" ikväll också för att det måste man, varje dag! Måste. Det lät ju bra. Jag menar, det är BRA om man gör det. Men det går trögt ikväll verka det. Det kan nog vara så att det är vanlig enkel trötthet det rör sig om. Det är måndagkväll.

Fast block och penna ligger här och ropar. Egentligen är det väl bara att sätta igång? Jobbajobba.

Kommentarer
Postat av: beritdolores

Hallå ! Ja, nog är det trögt alltid, rätta lusten infinner sig inte. Kanske för mycket måsten ? Skulle ha vari upp till "huset" och fixaT på gården, det ser för jäkligt ut ! Och jag skulle ha gjort det och det och det ! NÄ, det blir bara soffan istället sen man ätit !

2011-05-03 @ 16:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0