En seg seg dag.

Imorse kl 5 vaknade jag av "mjao, mjao, mjao"......IGEN! Ändå hade mannen lovat skicka ut kattskrället innan han gick och lade sig. Men kattskrället hade gått och gömt sig! Nu ville han ut. ´N hän tiiiin?? Men först ville han han mat, tomt i skålen. Jag lyfte ut katten på bron och stängde dörren, han såg jätteförvånad ut. Gick sen in och fyllde på skålen och ut med mat och vatten på bron. Godnatt! Eller säger man godmorgon vid den tiden?

Dagen har varit extremt sömnig. Jag tror att jag när som helst under dagen har kunnat lägga mig och sova. Om det hade funnits tillfälle och en plats med lugn och ro alltså. Men det var bara att jobba på. Ljusglimten var att Sandra kom och masserade oss idag. Härligt härligt! En liten höjning av energin kunde märkas efter det om än marginell.

Efter middagen (på rester, thank God!) så var det bara att kasta sig i soffan och powernappa. Somnade gjorde jag inte men nästan. Konstigt nog blev jag inte kvar hela kvällen, det räckte med en halvtimme för att piggna till. En maskin med tvätt, sanering av badrum och toa. Fantastiskt! Vad jag kunde!

Men sy då? Och rita och måla? Ja jag vet inte, hjärnan funkar ju inte. För lite sömn. Jag får ta igen det på lördag. Då ska jag stå på Qvinnspiration i Bispgården och måla till musik. Meningen var att Natalie skulle måla med mig men hon har fått förhinder. Jodå, jag kan stå där själv men riktigt lika skoj blir det väl inte..... Men jag får göra det bästa av det, kanske jättemånga besökare vill måla tillsammans med mig och då behöver jag ju inte känna mig ensam!

Nu är det läggdags av barn och sedan av mamma. Men först ska jag slänga ut katten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0