"Passa på och njut, snart blir det kallare igen!"

Ja det blir det säkert. Men knappast minusgrader, va?

Vad är det jag ska njuta av? Att inte kunna sova på nätterna? Att barnen klagar på att dom har svårt att somna? Att inte kunna vara ute på dagen för att det är för varmt?

Nä jag vill inte ha vinter. Men nästan 30 grader i skuggan, det är lite för mycket för mig. 20-25 grader räcker väl?

Tänk om man kunde beställa idealvädret? :)

Då vill jag ha sol med lite moln på himlen så man får skugga ibland, 23 plusgrader, en lätt bris som får asparna att rassla med bladen och som för med sig doften av syrener.

Nu mullrar det i fjärran. Ja det förvånar mig inte. Vi som är bortbjudna på grillning strax. Bäst man drar ur alla kablar innan man åker. Och hoppas att regnet väntar tills grillningen är överstånden.

Men det får gärna regna en skvätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0