Musik skall byggas utav glädje.

Nu är det nytt år. Det var nu jag skulle ta tag i min träning, va?

Jag har fortfarande ont i ryggen, begriper inte varför det sitter kvar. Det började när vi hade så kallt på jobbet. Satt väl och spände mig och fick ont. Men nu är jag inne på tredje veckan med ont. Det tär. På humöret och på orken. Jag har inhandlat Ipren idag så nu blir det en kur, morgon och kväll. Och ja,ja, jag ska börja träna igen....men man kan inte starta med värsta styrketräningen om man inte är bra i ryggen. Tyvärr. För det är vad jag vill, jag vill styrketräna igen. När jag tränade som mest, då mådde jag bäst.

På nyårsafton var vi på ett himla trevligt kalas i byn. Så trevligt så jag låg hela dagen igår. Vin och migrän hör ihop, tyvärr. Och inga tabletter hemma. Sömnbrist gör också sitt till, Haqvin höll på att ramla baklänges när vi kom hem och han såg vad klockan var. "Mamma, klockan är halv fyra!!" Men inga klagomål på hela kvällen (natten). Det blev sång och musik och Haqvin lånade ut sin förstärkare till Micke på villkor att han fick spela på hans bas. Vilket han naturligvis fick!

När jag försökte hänga på med dragspelet så kände jag att det inte bara är musklerna jag behöver träna. Mer musicerande i mitt liv måste till. När granen åker ut så ska pianot flyttas så man kan sitta och spela på det. Gitarren ska fram oftare. Dragspelet, basen, blockflöjten, vad som helst! Mungigan!!

 

Det är över en vecka kvar tills kören börjar. Man kan ju få abstinensbesvär för mindre. Nån som vill sjunga?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alldeles riktigt.

2011-01-02 @ 18:58:55
Postat av: Anonym

En gång till. Alldeles riktigt.

Mamma.

2011-01-02 @ 19:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0