Stickreplik.

Jag har kommit in i en stickperiod. Det brukar vanligtvis hända på hösten när kvällarna blir längre men inte denna höst. Nu kom det i januari istället.

Jag har stickat en mössa åt Haqvin, började på benvärmare åt mig men den visade sig bli alldeles för vid så den blev en mössa istället (dock för liten för nån i huset) och i helgen har jag stickat ett par......nä det ska jag inte berätta för dom ska jag ge bort och personen i fråga kanske läser här. ;-) Får väl lägga ut kort sen.

När jag var på Ica på lunchen kunde jag inte gå förbi garnhyllan utan att kolla och jodå, jag gick därifrån med ett nystan mellanraggi i rött och lila..... Dom ska förvandlas till ett par pulsvärmare åt mig att använda på jobbet för det behövs emellanåt. Garnhyllan är nästan som godishyllan, ju!





En kollega berättade att hennes flickor önskade sig Barbiekläder. En annan kollega skickade då den här länken till en sida med stickade Barbikläder.

http://www.stickatillbarbie.se/

Nu har jag alltså både mönster OCH några att sticka åt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0