Lööööördag - aaah.... :-)))

Lördag. Ledigt. Kanonväder ute. Solsken, blåst och plusgrader. Var det när jag skjutsade Haqvin i alla fall, nu är det visst mulet. Regnar det?

Haqvin ska iväg och bowla med en kompis som fyller år. Han lär nog bli borta ett tag. :)
Mannen är och jagar fågel. Han var uppe med tuppen han.
Herman har nyss ätit frukost.
Själv är jag inne på min andra frukost. :) Blir så när man fuskar för att det är helg. Gjorde ingen äggröra idag, istället blev det rostat bröd med enrisrökt karré på och till det nymalt, nykokt kaffe (så klart!). Gott men det räcker inte lika länge som ägg. 


Idag står nog dammsugning på agendan. Dammråttorna högg efter mina fötter när jag gick nerför trappen. Och katten gör INGENTING! Helt värdelös på den sortens råttor är han! Sen ska det lagas lasagne och frysas in. Vilket påminner mig om att jag glömde kolla efter plastlådor när jag var in på affärn.....jäklar. Man kanske kan frysa in lasagne i yougurthinkar? Jag har allvarliga funderingar på att göra en skulptur av youghurthinkar, bara för att det finns så gott om dom!


Ikväll ska jag till stan på kalajs minsann. Äta, prata, dricka vin - och måla, tydligen! Spännande. Jag har blivit tilldelad "nåt sött till kaffet" så jag ska nog ta och baka nåt gott. Jag har NÄSTAN bestämt mig för vad....Obestlutsamhet, ditt namn är Kvasthilda.

Nä det bli ju inget gjort om jag ska sitta här! På med musik och igång! Disken ska in, dammråttorna bort, lasagne fixas, kaka bakas. Och en långpromenad med Herman hade jag planerat. Hur hinna med det då? Kanske man ska börja med den ändå så cirkulationen kommer igång och hjärnan får syre?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0