En härlig söndag

Började bra med tv-soffa och stickning. Baskern är nästan klar nu! Fortsatte med att beordra barnen att städa sina rum och jag satte igång att städa sovrummet. Äntligen fick jag bort kläderna från golvet (inte bara mina vill jag påpeka) och dom två kartongerna med kläder jag rensade ur för.....ja jag törs inte säga hur många veckor sen. Dammsög! Insåg sen att det låg en lampa på byrån. Jaha, lampan som barnen hade i gamla rummet. Den satte jag upp i taket i hallen uppe. Tror inte Sören vill ha en lampa med en sol på där men det SKINER jag i för han får ju aldrig upp nån lampa så då får det bli som JAG gör det! Nu vart det ju lyse där så då gick det att dammsuga jättebra där med! Och badrummet och spelhålan och Haqvins rum. Herman dammsög sitt rum själv. Jag städade så jag blev svettig! Vilken träning!



Bar ut lite kasserade trikåkläder till gäststugan, dom ska användas till framtida änglatillverkning. Lite jobbigt att pulsa i djupsnön. Hm, undrar om jag har så mycket energi så jag ska skotta en gång dit? Det gjorde jag nu inte men jag kommer nog att göra det en annan dag. Jag känner för att sy. Kläder till och med, inte bara småpryttlar som änglar och sånt.

Hittade igen mina mockastövlar när jag var ut med kartongerna i förrådet. Kanske jag inte behöver köpa några nya vinterskor denna vinter? Ska se hur dom känns imorgon, det var ett tag sen jag hade dom.

Efter en lunch på rester kastade jag mig i tv-soffan igen och stickade lite mer på baskern. Herman och jag såg ett program om kattälskare (märkligt, va?).



Lite datorstädning har jag också fått till, fläkten låter illa på den stationära datorn så jag tog av höljet och dammade ur lite. Men det låter fortfarande illa när man startar, som om fläkten är i obalans. Åtminstone hoppas jag det är fläkten. Jag ska ta back up för säkerhets skull.........

Nu är det snart dags att laga middag. Det blir älgskav med vitlöksås och potatis. Tillgår på det sättet att man skär tunna "skav" från en halvtinad älgstek och steker i olja, lägger över i en gryta med lite vatten, på med grädde, vitlök och salt och peppar. Det blir mumsigt!

Det märkliga med denna dag är att jag fortfarande har energi kvar fast jag har varit uppe i varv hela dagen. Det måste vara våren. Och på tal om vårkänslor, imorgon är det Alla hjärtans dag. Undrar om man skulle bakat nåt.....? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0