Det är lööördag morgon.....

...och mitt huvud känns faktiskt inte speciellt tungt. Men jag är vaken. Klockan är 07:07 - PIP!



Haqvin väckte mig. Han kunde inte sova pga huvudvärken. Han fick en Alvedon och så gick vi och lade oss igen. Men jag kunde inte somna om. Kroppen var trött men huvudet vaket och tankarna surrade därinne. Jag klev upp igen. Det visade sig att Haqvin också var vaken. Vi gick ner och gjorde frukost istället. Bättre att ta en tupplur sen om det behövs än att ligga vaken. Herman stör vi i vilket fall inte, han sover som en stock som vanligt. Och guben sover i buan efter bastubad och bira (min gissning men en ganska kvalificerad sådan;-) )

Jag har inte heller varit kry. Trött i minst en veckas tid och i torsdags blev magen konstig. Jag vet inte om det är nåt smittsamt eller bara(!) stress men jag jobbade hemifrån torsdag och fredag så jag slapp smitta nån på jobbet. Inloggad på telefon och allting! Teknikens under. Satt i soffan och jobbade! Man kan tycka att en dag i soffan låter som ett liv i lyx men särskilt ergonomiskt är det inte. Bekvämt till en början men andra dagen började det kännas i ryggen. Och datorn på kontoret ville inte koppla upp sig så jag fick vackert använda den bärbara. Teknikerns under var det ja...... Det var i alla fall fantastiskt välgörande för huvudet att sitta hemma i den gudomliga tystnade och jobba. Och så kan man ju elda samtidigt. ;-)

Nån kjolfinfredag blev det följdaktligen inte. Snarare en repris på mysfredagen. Ni får inget kort på mig i myskläder. Men jag fotade innan jag gick ut på en kort promenad innan middagen. Kroppen riktigt skrek efter att få röra på sig. Bilden får ett eget inlägg. Och jag har ju faktiskt kjol.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0