Ibland blir det inte som man tänkt sig

Vi skulle ju ha pepparkaksfredag. Vara pepparkaksinspirerade fina, äta pepparkakskladdkaka med lingongrädde till eftermiddagsfikat hade jag tänkt. Jo visst, det började bra. Vi fick varsin pepparkaka av I som jag skrev i förra inlägget. Och vi var så fina, M-K hade ett pepparkaksmått som halsband bland annat.

Sen blev det plöstligt svart. Och inte bara hos oss - i hela Stugun! Ingen ström. Nu igen......

Vi avvaktade en stund. Sen bestämde vi att alla som kan jobba hemifrån fick åka hem och göra det. Kakan som jag tänkt servera med lingongrädde på eftermiddagen fick jag springa runt och servera ur burken istället ("Bättre förtärd än förstörd" - gammalt InfoCare-ordspråk). Sen for vi hem i snöyran. Inget ont som inte har nåt gott med sig, vi slapp åka hem i både MÖRKER och snöyra.

Fredagsfotot fick jag ta hemma. Ja det gick det med. Tur man är flexibel....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0