Dagmar was here

Inatt vid halv 4 vaknade jag av att det dånade ute. Stormen hade kommit. Sen hade jag svårt att somna om. Oroade mig för att det skulle lossna grejer från huset, så hårt blåste det!! Kollade om det fortfarade lyste genom dörrspringan från nattlampan på kontoret, jodå, inget strömavbrott.

Vaknade av att det skramlade till rejält. Vad är klockan? Nio, ja det spelar väl ingen roll, jag kan inte ligga kvar, måste kolla vad det var. Klev upp, gick ner. Såg inget ovanligt när jag kikade ut genom fönstret på verandan och inget speciellt på bron heller men det dånade fortfarande ute. Gjorde frukost. När jag stod där vid köksbänken kom plötsligt nåt stort, vitt farande ut från verandan och landade i snön. Shit, vad var det där!? Ser ut som........en skåplucka...? Jag gick ut på verandan och kollade. Två skåpluckor hade blåst av skåpet. BLÅST AV! Jo, det är sådana där gångjärn man skjuter in och skruvar fast men ändå......... Var tvungen att checka att möblerna som stod ihopdrivna i ett hörn av verandan var ok. Fick lite hicka när jag tänkte på glasskivan på bordet. Men den var hel. Pluppen i hålet i mitten på bordet var dock borta. Undrar om vi nånsin hittar igen den.... Dom andra grejerna på verandan stod kvar. Grillen har jag inte kollat än men den står under verandan och det var rätt trångt där när vi ställde dit den så jag tror inte det är nån fara.

Det har varit plusgrader och snön har sjunkit ihop och det är kvistar och bark och skräp överallt. Hon verkar dock ha gett sig med det värsta blåsandet, Dagmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0