Rapport från ett regngrått land

Inatt vaknade jag av att tåget gick förbi. Vi har ingen järnväg i vår by. Regnet öste ner på plåttaket.

Igår hade vi besök av en gammal bekant från Ö-vik som ska samarbeta med mannen. Middag blev det, spagetti och köttfärssås med sallad och så hade jag gjort mig för och bakat kladdkaka till efterrätt. Fast den blev rätt hård.... Konstigt, det där gamla receptet har ju alltid fungerat förut? Kom på när jag lade mig: Gammalt recept, ja. Hade ingen varmluftsugn då, nä. Jag borde sänkt temperaturen..... Men, men, den gick att äta ändå. Chokladskorpor, någon?

Inget sytt blev det så klart, vi satt och pratade hela kvällen. Och det var ju trevligt. Men - jag vill sy änglar! Jag har idéer! Det riktigt kliar i hjärnan och fingrarna! Jag kanske måste skissa till och med så jag inte glömmer bort dom! Varför har jag min skissbok hemma och inte med mig som det var tänkt när jag köpte den? Får väl kompensera gårdagen ikväll och sätta mig i syrummet. Det är härligt harmoniskt att sitta där och höra regnet slå mot taket. Tyst är det, ingen TV som stör. Ibland har jag musik men oftast får det vara tyst.  

Jo det är tisdag idag. Men ingen kör än. Vi drar igång nån gång i september. Skapliga abstinensbesvär just nu....

Nu öser regnet ner igen. Och nu är det lunch - reprismat från igår. Fast ingen kladdkaka. :)


Kommentarer
Postat av: Ann

Jo nog har man abstinens alltid. Gastar som sjutton i bilen på väg till jobbet.

2011-08-16 @ 17:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0