Påsksommar!

Strålande sol. Varmt. Grillning. Det enda som saknas är gröna gräsmattor, löv på träden och jordgubbar till efterrätt.

Men det är inte sommar. Det är slutet på april och påskhelg. Jisses vilket väder!

Jag hängde på ryggsäcken och drog på träningskorna och promenerade ner på Hammarn. I jeans och t-shirt. Talbok i öronen. Solen sken. Svetten rann. Handlade lite att grilla och lite bra att ha, lite mer än jag tänkt eftersom jag ju var tvungen att bära hem allting. Fulla ryggan blev det. Tänkte när jag stretade på i uppförsbacken: Det är som att släpa på övervikt. Om jag går ner lika mycket i vikt som ryggan väger så måste det kännas lika bra som när man tar av sig den fullpackade ryggan....eller nåt.

Det var kanske värmen och vätskebristen.

Nu har jag värk i benen och fötterna. Det tog bra att gå i backen. Igår hade jag träningvärk i ryggen, i krattmusklerna. Undrar vilken muskelgrupp jag ska träna imorgon? Ta ner tvätten-musklerna kanske. Hoppas verkligen finvädret fortsätter imorgon, jag har inte plats i tvättstugan för all tvätt jag hängt ut!

Invigt nya grillen har vi gjort, både igår och idag. Och mer blir det imorgon!

Hm...det är en mygga här inne nu! Snacka om för-sommar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0