Vintersömn

Jag tror häxan gått i ide. Igår natt sov jag 9,5 timme, inatt 10,5.... Kan det vara så att kroppen försöker säga mig nåt? Eller är det bara mörkret? Jag får nog se till att masa mig ut om dagarna och ta vara på det lilla ljus som är. Nu när snön har kommit så får man ju ljus från alla håll. Ljusterapi!

Idag SKA jag måla. Jag har en del nya bildidéer. Men det finns så mycket annat som kommer i första hand för det mesta - tvätt, dammsugning, matinköp, matlagning och annat sånt skojigt. Nu har jag i alla fall skrivit ut ett par foton att utgå ifrån. Sen har jag en del tavlor som är påbörjade men ibland fastnar man och då får man ställa undan dom och fortsätta med dom senare.

Det är fars dag idag också. Men eftersom far i huset behagar hålla sig undan ett tag till så skjuter vi på firandet till kvällen. Hm, visst ja, vi måste nog ner på byn och köpa present.... Men dom har öppet till fem, vi hinner det med. Fast - träna ska jag ju också göra ikväll. Nu blev det mycket. Igen. Fan.

Det blir nog till att skippa maten och dammsugningen idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0