Never run faster than your guardian angel can fly.

Imorse vaknade jag halv 9. Jättenöjd var jag att jag inte sovit bort halva dagen. Tänk vad mycket jag ska hinna med nu! Pigg var jag också.

Hur mycket har jag hunnit då?

Jag drog igång en tvättmaskin. Plockade i diskmaskinen. Hackebacken skulle på kalas så sen var vi ju tvunga att åka ner på byn och köpa present och så handla lite mat och lördagsgodis förstås. Där fanns revbensspjäll med kort datum så en sån förpackning åkte också med. Den lagade jag till medans Hacke var på kalas. Innan kalaset var vi ju tvungen att fixa håret! Svart och rosa hårspray, avancerat värre (bild kommer senare).

Mer då?

Herman och jag monterade ner skyddsnätet på studsmattan så vi kan ställa undan den. Ja jag vet att det redan är snö ute.

Jag kände att jag VILL INTE sortera tvätt fast nån MÅSTE det, annars går det inte att hänga den nytvättade tvätten. Jag börjar med julkakorna istället! Det är mycker roligare. Bondkakor till exempel. In och inventera skafferiet. Jodå! Bikarbonat fanns hemma. Fantastiskt! Och mandel också! Men - nästan inget vetemjöl. Men vad f*n, vetemjöl har man ju "alltid" hemma! Och affären stängde för 5 minuter sen.

Nähä. Det var tydligen inte meningen att jag skulle baka kakor.

Man hinner en hel massa på en dag fast man inte tycker det. Man ser ju bara det som INTE är gjort. Fast jag känner mig ändå inte nöjd, konstigt nog.

Jag tror att jag inte hunnit med mig själv riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0