Sport och kärlek.

Man är nog en endorfinknarkare ändå. Nu har jag åkt två varv i elljusspåret. Tänkte ta milen men det var så kallt (-15) och när andra varvet närmade sig sitt slut längtade jag hem till en kopp kaffe. Men en halv mil är bättre än ingen mil.

När jag kom till bilen upptäckte jag att jag hade vita ögonfransar och vita hårstrån i luggen. Läckert! Tyvärr inte särskilt hållbart, det tinade så snart jag satte mig i bilen.

Nu har jag fått mitt kaffe och en bit kladdkaka som blev kvar från kören. Sitter här och mår bra och funderar på vad allt det där jag skulle göra idag tog vägen. Kändes som jag hade jättemycket men jag har haft en väldigt lugn dag. Har kollat upp några webbhotell, dammsugit, skjutsat svärmor på koopera, åkt skidor. Snart dags att fundera på maten. Det blir tacos eller enchiladas, vet inte vilket än. Jag måste hämta älgfärs ute i frysen också kom jag på nu.

Ett glas rött till maten blir gott.

Idag börjar OS. Vi får se hur mycket jag kommer att se av det. Jag tycker att det är med sport som med kärlek: Det är mycket trevligare att hålla på med det än att kolla på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0