Räddaren i nöden

Jag köpte en vetevärmare för ett par år sen. Här: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/leder-muskler/vetebalte_varmekudde

Den är jättebra för fodralet är förlängt i båda ändar och ändarna försedda med kardborrband så man kan knäppa den om sig och gå omkring med den på sig. Har man mensvärk kan man ha den med den varma delen runt magen, har man ryggskott kan man ha den mot ryggen.  Jag som har mest problem med höger axel brukar ha den varma delen där och knäppa banden snett över rygg och bröst. Och så har jag ju den onda magen förstås....

Värme är jättebra. Inatt när jag hostade så förskräckligt värmde jag vetevärmaren när jag var uppe och tog hostmedicin. Sen när jag lade mig i sängen lade jag vetevärmaren mot bröstet och det kändes faktiskt bättre.

Vetevärmare - bra till mycket. Och blir det hungersnöd nångång kan vi koka innehållet och äta upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0