Slut som artist - nu igen.

Ikväll har jag gräddat gorån, nåt jag plågar mig med varje jul. Det tar ju sån tiiiiiid...... men dom är ack så goda, så goda. Och jag gör det bara en gång om året. Spröda, söta och fulla med nystött kardemumma! Mums!

När jag äntligen var klar hade vi lussefika med glögg, lussebullar och kakor. Tyvärr var min ork slut då så jag kunde inte njuta fullt ut. Synd. Synd om familjen också som ska ha häxan Surtant till bordet. Men man kan ju resonera som så också att om dom hade dukat fram fikat medans jag gräddade färdigt rånen så hade vi ju kunnat kasta oss över fikat direkt jag var klar och min ork hade räckt till lite socialt umgänge också, inte sant?



Nu tror jag det är slutbakat för den här julen. Eventuellt ska jag göra julgodis också, jag har köpt hem ingredienser. Rocky road och mozartkulor vill jag ha. Men det finns ju dom som tillverkar godis hela dagarna och dom ska ju leva dom med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0