2 x kalas.

Idag är det dubbelt kalas. Sören fyller år och Herman har haft kalas för han fyller år på tisdag. Tänk, lillgrisen blir TRETTON ÅR!!

Frukost på sängen åt mannen så klart: Kaffe, äggröra och bacon. Och en pizzamacka som Haqvin gjort själv. ;) Allt serverat på finaste brickan och med födelsedagskoppen. Fint ska´re va´!

Till Hermans kalas kom det inte många. Det är nog för tätt innan jul, folk har så mycket annat för sig. Men dom har spelat tv-spel och så grillade vi korv och hamburgare nere vid bastun. Ute lunch är grejer det! Lite skoterkörning blev det också.



Sen gick dom in och kollade film och åt kladdkaka. Lättsammaste kalas vi haft nån gång.

Åt Sören hade jag skickat efter en kaffekvarn. Ett infall jag fick.....men när han öppnade paketet så sken han upp: "Är det en kaffekvarn??" Pust..... ett lyckat infall! Bönor hade jag naturligtvis också köpt så nu har vi druckit nymalt kaffe till smörgåstårtan. Mums fillibabba!



Just nu är det paus i firandet. Herman och Aksel kollar färdigt på filmen och farmor och Sören kollar skidor på TV (jag hör att det är spännande nu!). Själv satte jag mig vid datorn en stund. Kanske det kommer fler gäster sen, vad vet man.

Tycker det har varit en väldigt lugn dag. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0