Gäsp gäsp...

Slut på sportlovet, skolan börjat igen. Det märks på en gång, jag är så tröööött..... fy för den lede att kliva upp kvart över 5 på morgonen. Undrar om jag ska ta en senare buss imorgon...?

I lördags hade vi kalaset. En trevlig tillställning. Alla fick en välkomstdrink innan maten. Det blev tacobuffé utökad med chili con carne och baguetter och lite god ost. Till kaffet blev det tårta förstås. Chokladmarängtårta med hallongrädde, samma tårta som jag bjöd på på skolan, på jobbet och hemma på min födelsedag. ALLA tycker den är jättegod! Recept? Ok, ska lägga in det som ett eget inlägg. :)

Jag fick mer presenter: En fin grön vas. En vinröd lampa. En stor ljuslykta och fotoramar i smide. En massa goda ostar och kex och en flaska vin. Och mousserande vin. En vetevärmare.

Jag tror det var allt.

Veckan innan blev det väl inte så mycket sportande för mig men barnen åkte slalom på Hammarn. Jo, jag var på boxning i torsdags kväll. Och på fredagen var vi till Bydalen. Medans dom andra drog upp i liften för att kasta sig utför pisterna så drog jag neråt sjön och ut i längdspåren. 1,5 mil totalt blev det! Inte illa. Och i torsdags var jag på body pump för första gången i mitt liv. Jag har träningsvärk än.....det betyder att man HAR muskler va?

Vive la vintersport!


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Önskar att jag varit där.

kram

2009-03-11 @ 08:19:48
Postat av: Thea

Chokladtårta....hallongrädde....önskar oxå varit där!

2009-03-11 @ 15:30:38
Postat av: alias Kvasthilda

Vi kan ju fira tillsammans längre fram? Jag kan fylla år hela året, inga problems!

2009-03-11 @ 20:02:40
Postat av: kapten zonk

Att gå tillbaka till rutinerna efter typ semestervecka/or är alltid en slags traumachock första morgonen..."VAD ÄR DET SOM LÅTER????"

2009-03-12 @ 06:38:17
Postat av: Thea

Braaa! vi länge, längre fram! :-D

2009-03-12 @ 15:09:42
Postat av: beritdolores

Hej !

Jag önskade också att jag hade kunnat varit hos er på lördagkväll, men tyvärr, det var ju showandet då...Och att komma efteråt var inte att tänka på, alldeles för trött för det. Ja, det känns lite surt faktiskt...men vi får ta igen det en annan gång...

Kram

2009-03-13 @ 08:48:16
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0