Allvarligt talat

Nu är jag lite less på att baka. På förmiddagen bakade jag drömtårta, Haqvin fyller år idag. Det blir hallon och vispad grädde till. Mums!

Fast om jag ska ha nån tårta vet jag inte. Jag undviker vetemjöl och socker just nu för att se om det har nån effekt på min krånglande mage. Jag har å andra sidan inte haft karaktär nog att låta bli det helt och hållet. HUR ska man kunna det när man fyller 40 och ska bjuda på tårta och kakor?? Åt en snoddas på Café Utför nu i eftermiddag också. Det fanns ju inget socker- och vetemjölsfritt där och jag tänke inte på att ta med nåt fika. Men imorgon gör vi nog det, det blir dyrt att fika där varje dag.

Dessutom har Haqvin önskat pizza till middag. Det känns lite orättvist om alla andra ska sitta och mumsa pizza och jag ska äta nåt annat. Å andra sidan kanske det inte är värt att äta pizza om man mår pyton sen? Värt att fundera på. Och pizza är inte heller billigt....

Köpte äntligen skidglasögon åt barnen. Nästan fyrahundra spänn! Styck! Urk.... och så köpte jag en digitalkamera åt Haqvin i present. Inte billigt det heller men han blev glad. Och jag tycker han ska ha en kamera. Fast det vill jag med.... Å andra sidan ska jag ju köpa en ny mobil framöver och då får jag en kamera på köpet så att säga. Men denna månad blir så dyr så när det köpet blir aktuellt vet jag inte.

Det var värst vad jag gnäller på var pengarna tar vägen. Det var inte riktigt vad jag tänkte skriva om från början. Men nu har jag inte tid att börja om, nu ska jag hämta farmor så hon kan gratta Haqvin på födelsedagen.

Vi höres!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Öh!! Har du inte fått något med posten????

2009-03-03 @ 16:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0