Vilken helg!

På lördag förmiddag insåg vi att det var som vi misstänkt i ett par dagar - kylskåpet hade gått sönder. Kylen höll elva grader och frysen var nästan uppe på nollgradigt, trots att infrysningsfunktionen var påslagen.

Jaha!!!

Ok, det var 12 år gammalt. Glashyllan hade gått sönder för flera år sen och blivit utbytt mot en gallerhylla från ett annat kasserat kylskåp. Två av dörrhyllorna hade gått sönder och kasserats. Ok, ok, kylskåpet är förlåtet.

Sören hade brandjour så han fick byta bort den och sen for vi till stan. Till El-Giganten. Där bestämde vi oss för ett kylskåp av märket Gram. Betalade, lastade, åkte hem. I Stugun stannade vi för att handla. "Men!" utbrast Sören "Det står ju LG på kartongen!"

Vi hade fått fel kylskåp.

Och kundtjänst hade förstås hunnit stänga. Och det kylskåpet vi fick med oss var för högt. Förstås.

Igår for jag in själv och bytte till rätt kylskåp. Dom såg väldigt generade ut allihopa på El-Giganten. Dom skämdes väl. Kan dom gott göra tycker jag!

Hemma hade Sören kopplat in Boxern till tv-n. Vi har bytt därför att vi tyckte Telias bredbands-tv har varit lite instabil stundom. Hade jag insett att man var beroende av bra antennsignal hade jag nog varit lite mer skeptisk till bytet.....

Det funkade ju inte!

"Kontrollera din antenn". Herman fick ett sammanbrott vid varje avbrott, vilket var ungefär en gång i minuten. Haqvin tröttnade och gick upp och satte sig vid datorn istället. Jag började bläddra i bruksanvisningen till kylskåpet.

Det var fel bruksanvisning.......

Men vad är det frågan om? Jaja, så fruktansvärt svårmanövrerat var väl inte kylen men ändå, det ska väl vara rätt bruksanvisning som följer med kylskåpet?

"Mamma, nu är det virus på datorn igen!"

DÄR fick jag huvudvärk..........


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja roligare kan man hu ha.

2009-07-27 @ 16:06:44
Postat av: Mamma

Kan inte ens stava, det ska va roligare kan man ju ha.

2009-07-27 @ 16:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0