Jag är en datanörd

En datanörd som sitter vid datorn redan innan frukost. Imorse MED frukost.

Igår natt hade virusscannern hittat två trojaner som jag tog bort innan frukost. Igår förmiddag ringde Haqvin och talade om att det fortfarande kom upp virusvarningar. Fan.

Igår kväll scannade jag och grejade och donade. Körde en ny scan över natten. Imorse gjorde jag frukost och åt den framför datorn samtidigt som jag rensade Temporary Internet Files och Cookies för alla användare, tömde papperkorgen och konstaterade att virusscannern inte hade hittat nåt men hade hoppat över 83 filer. Knepigt........Så jag gjorde en omstart med "Inaktivera systemåterställnin" i kryssad och så startade jag en ny scan, denna gång med F-secures onlinescanner. Tänkte att den hinner nog gå färdigt innan Herman vaknar. :)

Det är hårt jobb att vara systemansvarig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0