Verksamhetsberättelse

Nu har vi börjat med skulptur. Det ska vi ha i tre veckor. :)

Lera håller vi på med. Vit lera. Vi har fått diskutera skulpturer och vad som gör dom instressanta. Pratat om skulpturer vi sett, om fult och vackert, intressant och intetsägande.

Vi har fått göra övningar med leran. Snabba övningar, ungefär som skisserna vi gör på krokin. I en av övningarna igår skulle vi göra en aggressiv figur och en sensuell figur. Snabbt och med väldigt enkel form alltså. Och ibland blir det bätter när man gör det enkelt, eller vad tycker ni? Nog ser han aggressiv ut? :))



En modellbild jag glömde lägga ut förra veckan. Haqvin tycker det ser ut som om han ligger ute och sover. Och kanske gör han det?




Kommentarer
Postat av: Åsa

Du ska väl ställa ut på Hussen? Eller är du ingen amatör...? :)

2009-01-27 @ 21:07:27
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Tack för komplimangen. ;)



Jag vet inte, det står på affischen:"för dig som ALDRIG ställt ut förut" och jag har faktiskt ställt ut mina änglar. Men jag funderar på att ringa och fråga.

2009-01-27 @ 22:22:13
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: syster Eva

Krokibilderna är fantastiska, men.............. jag reflekterade över hur modellerna såg ut, taniga och smala. Fanns det ingen som såg normal ut (några kilon på fel ställen, plufsig mage mm, mm?

2009-01-28 @ 07:55:30
Postat av: alias Kvasthilda

Nä tyvärr, det är brist på modeller. Vi har bara två, tre stycken och ingen med några intressanta skuggor på. :)

2009-01-28 @ 20:35:07
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0