Sega söndag

Denna dag har varit seg, segare än både fredag och lördag. Eller snarare: det är jag som varit seg.

Icke desto mindre hade jag en del funderingar i dag när jag stökade på i köket, roliga, spåkliga funderingar som jag tänkte blogga om. Nu när jag äntligen sitter här så kommer jag inte ihåg ett jota. Men bra var det, det minns jag.

När Hacke väckte mig i morse kändes det som jag inte sovit alls. Ändå har jag inga minnen av att jag varit vaken inatt. Inte är det fullmåne heller så man kan skylla på den. Får man skylla på nymånen?

Skulle vilja sätta mig och sy men det känns så ensamt att gå ut i gäststugan och sätta sig..... Det tar emot. Borde få ihop lite änglar att kränga på Ravensmartnen men när det blir frågan om "måste" då tar det tvärstopp! Kreativitet kommer inte på beställning, minsann.

Kanske är det så att jag tömmer ut mig i veckorna när jag är på skolan? Finns inget skapande kvar att ta av?

Ändock, jag är både rastlös och trött på nåt knepigt vänster.  Som när man glömt nåt viktigt. Eller saknar nåt man borde haft.

Vad kan det vara som fattas mig?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kan nog ligga lite i det där...att du tömmer dig på veckorna...

När jag jobbade som trädgårdsmästare blev det INGET gjort i min egen trädgård - trots att jag tycker det är jättekul!

Kreativiteten räckte liksom inte till...

2009-01-26 @ 17:14:44
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Nä och det är inte samma miljö hemma som i skolan heller.

2009-01-26 @ 22:11:22
Postat av: kapten zonk

Det är kanske som när man tränar... vilan/återladdningen är lika viktig som själva träningen.

2009-01-27 @ 14:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0