Minus 29

Idag skulle jag till skolan och ha kulturhistoria och sedan måla men se, det sket sig med det. Termometern visade -29 och volvon ville inte starta. Tänkte att om motorvärmaren får sitta i lite längre då? Så tar jag nästa buss? Nepp...startade inte sen heller. Sören gick ut och skulle starta bussen för att skjutsa mig. Den ville inte heller starta! Snabbt fick jag säga åt barnen att dom skulle klä sig så dom hann med skolbussen istället. Herman ville inte alls åka buss till skolan men det fanns inte mycket att välja på.

Nu har jag svårt att smälta att jag inte fick åka till skolan. Jag var liksom inställd på det. Jag har röjt undan julen istället och lyssnat på bok och druckit för mycket kaffe. Men jag vill ju måla. Mitt pennfodral är kvar på skolan också. Elände. Tuschflaskan har jag kvar i skolryggan. Men har jag nåt papper? Måste leta.

Jag måste handla mat idag också. Hoppas vi får igång någon bil sen. Sören har satt kupévärmare under huven på både volvon och bussen och lagt filtar på motorhuven, utifall det är motorvärmarna som har pajjat. Men det verkar ju märkligt att båda skulle gå sönder just idag? Och på passaten är den redan trasig. Jag ska handla rätt mycket så promenera till och från affären blir jobbigt.

Inte kan man åka skidor heller.

Burr.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ett hett tips!

Om Bilen ej startar, ta dig en varm äggtoddy eller Irish och njuuuuut av det som är kvar av dagen.../Kram

2009-01-16 @ 14:09:29
Postat av: Ulrika

Ja, huvva va kallt det var imorse! Tur att tempen gått ner. Jasså ska du handla mycket du? Själv känner jag mig luspank, så vi har firat fredag med smaskig blodpudding och lingonsylt vi!

2009-01-16 @ 18:26:45
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag skulle gärna velat sett den lilla söta bilen med gulliga filtar på....=)

2009-01-16 @ 22:47:09
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag skulle gärna velat sett den gulliga bilen med filtar på. Så omtänksamt att stoppa om den nu när det är så kallt...=)

2009-01-16 @ 22:48:37
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: kapten zonk

När det är så kallt ute kan man sitta inne och spela Zelda!

2009-01-18 @ 14:55:22
Postat av: lillbjörnen

Man kan även spela baldurs gate och dricka te med grannen. Bra sätt att hålla värmen!

2009-01-18 @ 19:09:01
Postat av: kapten zonk

Ja, Baldurs Gate är att föredra på fler, ifall man är fler, som gillar att spela, data/TV-spel!

2009-01-20 @ 16:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0