Man ska passa sig för vad man önskar sig...

..för det kan hända att man får det. Sovmorgon till exempel.

Igår vaknade jag av Sörens väckarklocka. Helt fel. Så ska det inte vara. Den ringer nämligen en halvtimme efter att min buss gått. Alarmet på min telefon hade inte gått igång. Själva telefonen gick inte heller igång när jag förstökte slå på den. Jag fick ta ut batteriet och sätta tillbaka det igen ("norskt omstart") för att den skulle funka. Denna mobil blir knepigare och knepigare. Jag får väl leta mig en ny. Suck. Jag kan ju inte ha en telefon som oombedd fixar sovmorgon åt mig.

Den är rolig på andra sätt också. När jag lyssnar på radion eller mp3-spelaren med lurarna i öronen och det kommer ett SMS så försvinner ljudet i vänster lur......om jag då skickar svar så kommer det en leveransrapport - och då kommer ljudet tillbaka! Men om jag får ett nytt SMS så försvinner ljudet i vänster lur igen. Det gäller att man får jämnt antal SMS och leveransrapporter!

Kameran på telefonen är inte heller som den ska. Det är en skada på linsen. Få se, kan jag komma på nåt mer som är dåligt med den.....?

Man kan faktiskt ringa på den. Det kanske är det man har telefoner till?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha,ha! Det var en spännande telefon. Man ska kanske undvika att messa dig då...? (Inte för att jag öser mess till dig, men ändå...:))

2009-01-15 @ 22:03:34
Postat av: kapten zonk

Du är som min äkta hälft, kan gå omkring med en mobil som trasslar för "den går ju att ringa med" ;o) Jag tycker att det är en avspänd o skön inställning!

2009-01-16 @ 09:11:19
Postat av: alias Kvasthilda

Anonym:Ja undvik SMS när jag lyssnar på bok, tack! ;-)



Kapten Zonk: Ja faktiskt. Om själva telefonfunktionen var det första som gick sönder så skulle jag nog inte tveka att köpa en ny!

Men mobilens dagar är nog räknade....

2009-01-16 @ 10:45:43
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Hej !

Jag behöver snart byta mobil..För min ringer lite då och då, på fel tider. Inte så kul..

Kram

2009-01-16 @ 10:54:43
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0