Lycka

Lycka är inte ett konstant tillstånd. Lycka kan hända lite då och då. Det gäller bara att känna efter.

Lycka kan vara:

- Att åka skidspåret två varv och det går lätt och man känner sig stark!
- Att få hjälp av en vanligtvis tjurig son att skära tacogrönsaker och steka färs och man står och har riktigt trevligt tillsammans.
- Att upptäcka att man har två perfekt mogna avocados att göra guacamole på.
- Att spela med när katten får ett riktigt bus-spel och smyga efter honom i trappen och plötsligt bli anfallen! (Fast bara på låtsas. )
- Att änligen sätta sig vid pianot igen och upptäcka att man faktiskt minns en hel del.

Vad är lycka för dig?

Kommentarer
Postat av: kapten zonk

Lycka är legion!



Bl.a. att vakna, höra den man älskar sova gott, tillsammans med ljudet av hundar som snusar, o då kunna vända sig om o somna om o sova nån timme till...underbart!!

2009-01-06 @ 20:55:48
Postat av: Ulrika

Lycka för mig är att få vara frisk och omgiven av människor som jag älskar! Lycka är att få göra någon annan glad!

2009-01-06 @ 21:23:15
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Zonken: Det där lät jättetrevligt. :)



Ulrika: Nu ska jag säga emot dig på en gång: Tänk om man har en kronisk sjukdom - kan man inte vara lycklig då?

Dom två andra sakerna håller jag med om!

2009-01-06 @ 21:53:06
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0