Kom along, Kalle Kalsong

Häromkvällen var jag dryg mot en telefonförsäljare. Får man vara det? Det var i alla fall inte planerat, repliken bara kom....

"Ja hej, jag heter NN och ringer från företaget XX, jag söker Sören."
"Han är inte hemma just nu"
"Ok. Är det hans fru jag talar med?"
"Eh, ja, jo"  (typ)
"Jag kanske kan prata med dig istället då?"
"Jaha, ok?"
"Jo jag ringer från företaget XX, du kanske känner till oss?"
"Njäee...."
"Vi säljer herrunderkläder och nu är det så att vi ska ge bort en massa  underkläder!"
"Nej då får du faktiskt prata med Sören" avbröt jag.
"Jamen kan jag inte prata med dig då?" frågar försäljaren IGEN.
"Nä" svarade jag vänligt men bestämt "om du säljer herrunderkläder så får du prata med Sören - för jag använder inte herrunderkläder."

Jag hörde hur han liksom tappade farten och så bad han med matt röst att få återkomma en annan dag.
"Det går bra det!" svarade jag vänligt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

2009-01-21 @ 19:58:13
Postat av: Mamma

Fniss,fniss,



Kramar.

2009-01-21 @ 19:59:45
Postat av: Mamma

Fniss,fniss.



Kramar

2009-01-21 @ 20:03:06
Postat av: Mamma

Det blev många gånger, men det var ju väldigt roligt. Påminner mej om när en försäljare ville jag skulle abonnera på tandborstar, jag sa då att jag hade el-tandborste, men på resor då? sa han, jag har även en i necessären, han tappade också luften det hade han aldrig hört talas om , två el-tandborstar men nu har du det sa jag.

2009-01-21 @ 20:11:45
Postat av: kapten zonk

Jag har den här taktiken...när nån okänd i luren glatt hälsar mig som om vi känt varandra i massa år avbryter jag svadan o frågar: "Säljer du nåt?" "Ja..." blir oftast svaret. Mitt svar på det "Nej tack, och jag önskar dig en fin dag/kväll. Hejdå!"

2009-01-22 @ 09:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0