Elda elda elda

I morse var det 28 minusgrader. Jag vill inte! Det drar kallt från vägguttagen till och med!

Nu är det "bara" 25 så det går ju åt rätt håll i alla fall.

Jag sitter här och fikar en nybakad matbrödbulle. Vad annars ska man syssla med när det är så kallt? Jag menar alltså baka, inte äta..... Det blev gott. Jag kan nog inte ge er receptet för det blev som vanligt en improvisation. Men det innehåller klippt råg, havregryn, vatten, grädde, mörk sirap,  fullkornsdinkel och rågsikt. Och jäst och salt.

Barnen har åkt till varsin kompis så Sören och jag kan äta Västerbottenspaj ifred idag, utan att jag behöver laga nån "barnmat". Jo dom lär väl ska ha mat ikväll men det finns köttbullar i frysen..... Till pajen blir det ugnsrostade grönsaker (igen!) och ett par skivor tjälknul jag hittade i frysen.

Nu ska jag dra på lite musik och plocka ur syrummet. Jo, ni förstår, jag ska flytta ut syrummet i gäststugan. Fast då kan vi väl kalla gäststugan för "ateljen" istället, eller hur? ;-)

Kommentarer
Postat av: kapten zonk

Kalla eftermiddagar som denna är som gjorda att sitta inne, efter en långtur med youlehundarna, o lyssna på trivsam musik, just här o just The Flower Kings: Adam & Eve



Lite nyfiken, vad lyssnar du på?

2009-01-04 @ 14:26:50
Postat av: kapten zonk

Kallt ute o varmt inne, då är det mysigt. O lyssna på musik fungerar bra alla dagar. Nyfiken på vad du helst lyssnar på i musikväg? Själv är jag inne i en progressiv-rock-våg, så Spocks Beard, Glass Hammer och The Flower Kings snurrar lite extra nu.

2009-01-05 @ 06:30:00
Postat av: kapten zonk

U'säkta dubbleringen, när jag tittade nu fanns inte gårdagens kommentar med, så jag skrev en ny, o då dök gårdagens upp :-)

2009-01-05 @ 06:31:38
Postat av: alias Kvasthilda

Bloggeriet är inte riktigt funktionabelt verkar det som....



Jag har väldigt blandad musiksmak. Just nu är jag inne i en Maroon Five-period.



2009-01-05 @ 14:19:08
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: kapten zonk

Maroon 5 tror jag att jag har nåt av...måste kolla....

2009-01-05 @ 17:49:02
Postat av: alias Kvasthilda

Annars finns ju Youtube. :P

2009-01-05 @ 17:53:42
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: kapten zonk

Youtube i all ära..jag visste att plattan fanns nånstans på en hårddisk - o där är den - o nu lyssnar jag - o trallallalar lite lätt mellan två tvättmaskiner...:-)



Fast vad ofta texterna handlar om brusten kärlek o otrohet...typ "It makes me burn to learn

You’re with another man I wonder if he’s half The lover that I am..." - trallvänlig musik fast inte så trallvänliga texter...?

2009-01-06 @ 15:37:39
Postat av: alias Kvasthilda

"If I never see your face again"



Nja, texterna är väl inte så trevliga alla gånger... men musiken är bra. Läste i nån tidning en gång att dom anklagades för att ha väldigt sexistiska texter och, ja... det kanske stämmer. Men det är mycket annan musik som har tveksamma texter också.

2009-01-06 @ 19:37:48
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0