Body art

Våran lärare i skulptur, Natalie, är ytstrukturs-freak enligt henne själv. Hon tycker en skrovlig eller ojämn yta, en yta som har en rytm, är mycket intressantare än en perfekt slät yta. Och det ligger nåt i det tycker jag.

När jag höll på att skulptera tjejen i min skulpturgrupp så blev hennes lår så knöggliga. Jag sa halvt på skoj: "Det blir visst lite celluliter också!". "Ja dom bildar ju också en rytm!" svarade Natalie. Sen berättade hon att när hon fick andra barnet så blev hon väldigt strimmig på magen. "Men man får väl se det som en ytstruktur!" konstaterade hon glatt.

Underbar inställning! :-)

Your body is an artwork.






Kommentarer
Postat av: Maggan

Det låter som en sund och skön inställning att se sin kropp som ett konstverk, för visst är det så det är?! Jag ska tänka på det, ofta!!

2009-02-07 @ 18:04:36
URL: http://mags.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0