Värdelöst vetande

Bloggtorka. Skrivkramp. Oinspirerat. Svårt att komma igång med skrivandet. Då snor man en lista från en annan blogg:


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: nyckelknippa?

Vilken svordom använder du mest: jävlar anamma

Äger du en iPod: nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 05:20

Hur många resväskor äger du: En enda riktig resväska

Var köper du dina matvaror ifrån: Ica. Och ibland Konsum.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Svårt att säga, jag gillar att fota men blir sur om det inte blir några kort på mig också. :)

Har några av dina vänner barn: Ja.

Har någon någonsin kallat dig lat: Nä inte rent ut.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu: Ingen. Lyssnar mest på mp3 och då blir det blandat. Mycket AC/DC just nu.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Mjölk. Blir så konstigt med chokladmjölk i kaffet....

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej

Vad åt du till middag: Hembakad pizza.

Använder du huvtröjor: Har en på mig nu.

Har du någonsin deltagit i en demonstration: Nej.

Vem var den sista som ringde dig: Min Sören

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Det får INTE snurra!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i: 0696

Tittade du på tecknat när du var liten: Ja.

Hur många syskon har du: Två storasystrar.

Är du blyg inför det motsatta könet: Nej det tror jag väl inte.

Äger du några band t-shirts: Nej, jag gillar inte t-shirt. Min kropp är inte formad så.

När flög du senast? I maj.

Hur många stolar står kring ditt köksbord: Fyra

Pratar du några andra språk: Engelska, lite tyska och pyttelite italienska.

Diskar du din egen disk: Ja eftersom jag diskar all disk när jag väl diskar så åker ju även min egen med där....(konstig fråga)

Har du gråtit offentligt: I kyrkan, är det offentligt? I så fall är svaret "ja".

Försöker du alltid lära dig nya saker: Ja det är klart, man är ju nyfiken!

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja jag ska ha en tatuering.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Klart han får om han vill. Men inte "borde"!

Kan du kasta macka: Jajamen!

Har du någonsin varit på Jamaica: Nej

Vad har du med dig in på bion: Förut hade jag godis men nu mår jag bäst om jag inte äter godis så svaret är nog "inget".

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Teknologi. Berodde på läraren, han var suverän.

Gillar du att flyga flygplan: Ja. Speciellt starten.

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Engagemang

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Om jag blivit attraherad så är ju personen per definition attraktiv...men om det är mindre bildskön som menas så är svaret "ja".

När sov du senast på golvet: Utan madrass? Oavsiktligt? DET var längesen....lyckligtvis.

Vilken är din favoritdrink: Lennart.

Gillar du din boendesituation: Japp.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Helst 7-8 timmar. Men visst, jag funkar väl med mindre också men inte så många dagar i sträck.....

Äter du frukost dagligen: Japp.  Havregrynsgröt med mjölk (ibland rivet äpple) och ett kokt ägg.

Är dina dagar fullbokade och stressiga: Fullbokade: Ja. Stressiga: Nej! :) I´m loving it!

Vilken är din favoritfrukt: Oj vad svårt.... nektariner kanske?

Hur gammal blir du nästa födelsedag: 40 :)

Tror du på liv på andra planeter: Ja.

Tror du att Gud är man eller kvinna: Gud borde stå över sånt........men visst, eftersom det är kvinnorna som så att säga skapar liv och jag själv är kvinna så är väl  "den stora modern"  mer tilltalande som tanke.  Tänk bara på Moder Jord.

Hur valde dina föräldrar ditt namn: Jag vet faktiskt inte. Men mina systrar har korta namn så jag gissar att det spelade in.

Gillar du senap: Ja, mums.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Om jag var tvungen. Trasigt plan, vad har man för alternativ då? Förut ville jag hoppa fallskärm men sen jag fick barn så har jag blivit mer rädd om livet. (Tips till min 40-årsdag: INGEN fallskärmshoppning, INGEN bungyjump, INGEN zorbing. Nu kom jag inte på nåt mer)

Sover du på sida, mage eller rygg: framstupa sidoläge

Tycker du om att krama folk: Ja. Fast ibland har jag svårt att ta initiativet.

Skulle du säga att du är trendig: Nä. Jag försöker klä mig efter eget huvud. Sen kan man ju tyvärr inte köpa annat än vad som finns i affärerna..... men det är så mycket konstigt mode som inte passar på min kropp.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: C-3PO.

Tycker du att du är attraktiv:  Ja jag blir bara snyggare för vart år som går. ;-)

Vad är du allergisk mot: Damm. Och jag får migrän av parfymlukt ibland.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Njä...

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Björn, tror jag (rätta mig mamma om jag har fel)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Rätt du skulle hetat Björn.

2008-09-12 @ 19:51:21
Postat av: Beritdolores

Hej !

Ja, jag fick reda på en hel del nu om dig, Björn...

Sitter och funderar över att tiden flyger iväg och nu måste vi ses snart... Ja, det var ju tänkt att jag skulle bjuda på tjejfest redan i sommras och ...Kanske du och jag kan hitta på nåt tillsammans, hjälpas åt, så det blir nåt av det....nu framåt hösten, en riktig tjejfest?...

Du och jag sover likadant, framåtlutad, sidoläge....

Hej då från Berit

2008-09-12 @ 21:05:16
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0