Stadsresa igen.....

Idag for Herman och jag till Östersund igen. Denna gång var det dags för optikern. Herman har vuxit ur sina glasögon och jag tyckte att jag börjat se sämre så jag passade på att göra en undersökning jag med. Det visade sig att min syn inte ändrats nåt. Bra! Då slapp jag kosta på nya glasögon. Hon fick justera mina två par gamla istället så dom sitter bättre och inte glider ner på näsan. Herman valde sig två par snygga bågar. Då kan han ha ett par brillor i skolbänken och ett par hemma vid tv-n. Fast sen tänker han skifta ibland säger han, han gillade båda paren och vill helst ha tillgång till båda både hemma och i skolan!

Sen gick vi på Lime och käkade lunch. Det visade sig att dom har lunchbuffé på lördagar MED fikabuffé. Och fikabuffén var större än lunchbuffén.... Snacka om att ha hamnat i paradiset! Både lunch och efterrätt! Det var kycklingfilé i pepparsås med potatisgratäng till mat fast Herman ville hellre ha pannkakor så det fick han. Men jag tyckte maten var god. Och så tog vi efterrätt förstås..... Chokladtårta, chesecake, äppelkaka med vaniljsås, chokladpudding med grädde, blåbärsglass, chokladboll, vattenmelon...... men det fanns mycket, mycket mer att välja på! Hade vi inte haft mat i botten hade vi kunnat äta mer kakor och mumselimums (men hade jag inte haft mat i botten så hade jag nog mått botten sen....).

Ner på Domus igen och in på klädavdelningen i jakt på en långärmströja åt Herman. Det första jag ser är medlemspris på fleecetröjor. Jag hugger direkt. Herman väljer en röd som han är nöjd med. Sen provade han några huvtröjor och fastnade för en olivgrön med sydda ränder i olika färger. Snyggt! OCH där hängde en svart jacka! Som satt jättebra och var jättesnygg! Snacka om kinderägg, tre önskningar i ett! Vi behövde inte springa på fler affärer för att leta kläder!

Jag köpte ett par fotlösa strumpbyxor (leggings?) i "golf-rutigt" i grått och en packe rutiga strumpor. Ett nagellack i glittrigt svart hittade jag inne på Kicks, Herman var smakråd. Men nån kopparröd hårfärg verkar vara lögn att hitta. Brunt hår i olika varianter är tydligen det mode som råder nu. Eller knallrött..... Herman köpte svart hårtoning. Och sa att han VILL KLIPPA SIG! Herregud, vad har hänt?!

Vi avslutade shoppingen på Lekstugan. Herman ville kolla in lite lego. Sen fick han köpa varsin Hot Wheels-bil till sig och Hacke.

Jag har inga bilder på vår shopping, däremot har jag en bild på min nya frisyr! Veronica klippte mig igår. Och det är inte fel på bilden, det är faktiskt längre på ena sidan. Lite roligt måste man få ha!



Nu ska jag gå ner och rulla köttbullar. Vi är hungriga igen, märkligt nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0