Klädbekymmer...

Vi ska ha klassfest! Maskerad! Temat är "film". Och jag har haft jätteproblem med att komma på nåt att vara.

När vi varit på Star Wars tänkte jag vara jedi-riddare! Bara att fixa en brunaktig badkappa med huva och sen låna ett av barnens lasersvärd! "Du kan väl köpa ett eget svärd" .....ok, fixa en brunaktig badkappa med huva och KÖPA ett lasersvärd. Tror ni det finns badkappor att köpa i Östersund? Nä.......Jo till slut  hittade jag på Domus och Hemtex men dom hade ingen huva.......

Ett tag funderade jag på att vara Tintin. Den frisyren kan jag ju få till. Men jag hade ingen blå tröja och så ska man fixa äppelknyckarbrallor också......

Det finns ju hur mycket film som helst! Att det ska vara så svårt, va? 

Efter mycket funderande och diskuterande har jag bestämt mig för att vara Pippi Långstrump så just nu håller jag på att färga håret rödare. Flätor får jag inte till men det går nog bra ändå ska ni se!

Kommentarer
Postat av: Mamma.

Varför inte spindelmannen eller kattkvinnan i läderlappen.

Kramar.

2008-09-17 @ 16:14:46
Postat av: Åsa

Ser fram emot bilder på resultatet!!!

Och ha så kul på maskeraden!

2008-09-17 @ 18:38:08
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Maggan

Du måste vara världens bäst Pippi :))

Kunde inte bli mer lyckat, tycker jag.

Have fun!!

2008-09-17 @ 21:08:03
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: beritdolores

Hej !

Jag har en katalog hemma, där ALLT mellan himmel och jord finns, som man ska ha till maskerad....

Kram

2008-09-19 @ 23:10:52
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0