Hua vad hemska saker!

I morse fick jag skrapa IS från bilrutorna!!! Det var som om naturen ville understryka att "NU är det första september och NU är det HÖST, ser ni!". Och jag som beundrade blommorna i krukorna utanför bron senast igår och tänkte: "Det är väl typiskt att dom börjar blomma och är som finast nu när det snart blir nattfrost". Men dom står nära bron och lite under tak så dom hade klarat sig.

Mitt på dagen var det däremot sommarväder. Idag har vi tecknat. Både inne och ute. Det var underbart att få sätta sig i solen och helt förlora sig i ritandet. Tiden bara rann iväg. Nästa gång jag kollade på klockan hade det gått en timme och det var dags för fika. Och avklädning! Jag blev lite lätt överhettad av att sitta i solen. Att det blev så varmt tänkte jag inte på förrän jag reste mig. Men en stunds barfotavandring på stengolv åtgärdade den saken.

Imorgon ska vi teckna efter modell. Vilken sorts modell vet jag inte. Nån snygg manlig nakenmodell kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0