Världen är liten.....

Ja jag vet, det är en klyscha. Men efter vad som hänt idag tror jag verkligen på det.....

Jag stod vid penseltvätten när Maggan som går i tvåan kom ut från sitt rum och spände ögonen i mig: 

M: Har du släkt i Eskilstuna? 
G: Jag är från Eskilstuna, ja...
M: Harriet?
G: Ja.... min mamma heter Harriet...
M: Min mormor bor granne med dina föräldrar.

Vid det här laget var jag jätteförvirrad.

G: Va? Vilka grannar då?!
M: Gustafsson.
G: Är KERSTIN din mormor?!?!
M: Jaaa!

Hennes morföräldrar bor granne med mina föräldrar. Jag har dessutom haft hennes mormor som klassföreståndare i mellanstadiet. "Ja jag vet det, hon berättade det. Jag pratade nyss med henne!" Det är inte omöjligt att jag har träffat Maggan när hon var liten, det är till och med mycket troligt. Jag minns att vi var på dop inne hos grannarna en gång, tänk om det var hon som döptes? Jag har inte frågat mamma än.....

Maggan är från Sveg. Jag är från Eskilstuna. Hur fan gick det här till?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för ananasinfo! Bildad utav bara den är jag nu! Tydligen är konserverad ananas inte utsuddande.

Postat av: Åsa

Världen är inte så stor ibland!!

2008-10-08 @ 14:33:49
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja det var Margareta som döptes då,hälsa så mycket.



Kramar

2008-10-08 @ 16:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0