Ajax

Nu har jag gett mig i kast med duschkabinen. Jag sprayade med nån slags Ajax och lät verka och sen har jag gnuggat med en diskborste. Det var inte trevligt där.... Jag tror det har bildats nya livsformer i hörnen. Oj! Tänk om jag har haft ihjäl nåt nytt och unikt som växte där i geggan? Ett vetenskapligt genombrott i vår duschkabin? Jaja, shit happens...

Jag har sprayat en ny omgång nu. Dom är sega, livsformerna. Jag vill ha den där sprayen dom visade i tv-reklam för länge sen: En kille i vitskjorta (eller möjligen ljusblå) och kostymbyxor sitter på badkarskanten och läser en (finans-?)tidning samtidigt som han sprayar kaklet och badkaret. Sen tar han duschen och smutsen bara RINNER av. Fiffigt. Fast hur miljövänlig den sprayen är kan man fundera på. Jag tyckte det jag sprayade nu var tillräckligt starkt, fick gå ifrån för det stack så hemskt i näsan.

Typiskt att en karl gör så där i en reklamfilm. Har ni tänkt på att det oftast är tjejer som städar och tvättar i reklamen och karlar som kommer in och talar om hur man kan göra det bättre? Eller bara en mansröst. "Den heter "Ajax Professional", Annica!" (det kanske inte var Annica, jag minns inte, men....). Och är det en karl som  städar eller tvättar så har han inga problem, han har liksom redan löst dom när filmen börjar! Han stoppar in tvätten i maskinen med ett nöjt leende och går därifrån, medveten om att han är JÄTTEEFFEKTIV! BÄST helt enkelt!

Tänk, hade inte karlarna funnits hade kanske fruntimmren knäskurat golven än idag!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha,ha! Ja så kanske det är...



P.S Är det bara jag som hör ett konstigt ljud när din blogg besöks...?

2008-10-10 @ 15:14:38
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Haha. Det är "hårdrocksfilmen" som går igång i ett tidigare inlägg. :)

Snart har jag väl lyckats få in så många inlägg så den hamnar på en annan sida (hoppas jag)...

2008-10-10 @ 15:38:40
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Marja

Hi, hi! Vilken "tur" vi har som slipper ligga efter golvet & kräla när vi ska städa.

2008-10-10 @ 19:09:15
Postat av: Åsa

Ligger på golvet och krälar gör jag INNAN jag ska städa - i ren ångest!!!!

2008-10-11 @ 09:56:25
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Hej !

Jag är ganska urbota less på skurning, jag gör ju det hela dagarna nu för tiden. Skurning av toan är fasiken värst av allt....och oftast så måste man gå ner på knä också för att komma inunder toastolen och allt vad det finns där, äckligt!

Kram

2008-10-13 @ 21:20:52
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0