Mer konstigheter

Modell idag igen. Denna gång fick vi måla istället. Modellen fick sitta hela förmiddagen och stå hela eftermiddagen. Ja hon fick naturligtvis ta paus då och då (konstpaus?)......

  Förmiddagens målning: Acryl     Jag provade på oljepastell

 En till i acryl, målad med palettkniv.

Jag gjorde faktiskt en i akvarell också men det är så svårt så jag är  inte riktigt nöjd med den (det var nog därför jag glömde fota den, jag förträngde den. Kanske fixar det efter helgen).

Jag har målat ett par tavlor efter foton jag tog på klassfesten. Båda två är acryl målade med palettkniv :

.
Det var meningen att dom skulle höra ihop men dom fick lite olika karaktär så jag vet inte......







Den här pajasen är kanske inte så skojig egentligen....snarare hysterisk. :)







 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilka vackra alster!

2008-10-09 @ 07:45:38
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Thea

Instämmer med föregående talare! När jag försöker rita eller nå´t blir det inte som jag vill!!

2008-10-09 @ 10:46:13
Postat av: Åsa

Jag har sagt det förut... Du har verkligen talang!!!

2008-10-09 @ 17:54:35
URL: http://ace67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0