Ring klocka ring

Ringde klockan ett när dom hade telefontid igen. Jodå dom hade ringt men ingen hade svarat! Detta måste betyda att den tredje och sista luren till den bärbara telefonen har gett upp andan. Och min mobil börjar också bli opålitlig. Idag sa Sören att det lät som jag satt i en burk när han pratade med mig. Men jag har inte pengar till en ny tycker jag..... :(

Nåja jag fick tid imorgon fredag. Dom hade inga tider kvar igår. Tur det inte är superakut.

Jag var ute och gick en sväng i skogen på eftermiddagen, en hel timme faktiskt. Fast det var kämpigt för det är lite mer snö nu och visserligen hade det kört en skoter där men det var inte packat som det blir framåt vintern. Men all träning är bra träning!

Idag var det kulturhistoria och sen lärarlöst så då målade jag tusch. När jag åkte hem köpte jag ett par nya vantar. Stickade med Thinsulate-foder, samma modell som mina gamla som jag trivdes så bra i (som det gick hål på tummen på), breda och bra! Och snygga. När jag skulle betala så fick jag rabatt! Det visade sig vara medlemsdagar på Domus. Vilket stod på en stor skylt som inte jag såg.....

När jag stod där i kassan fick jag syn på ett helt ställ med baskrar som jag inte sett förut.
"Åh, har ni nån i den här roströda färgen?`" frågade jag och pekade på mönstret på vantarna.
"Njaa..." sa hon och gick och kollade. Kom tillbaka med en mörkröd basker där kanten liksom var flätad.
"Nja" sa jag tveksamt"den där ser ju lite för "hattig" ut. Inte riktigt vad jag ville ha......".
"Den var lite tantig!" konstaterade hon.
"Jaaa! Men jag vågade inte säga det!" sa jag.
"Här får man säga precis vad man vill!!" tyckte hon.


:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0