Mer grafik åt folket!

Idag var sista dagen på grafiken för den här terminen. :-( 
Jo vi får vara där imorgon också men då ska jag vara jag hemma. Jag ska göra uppgiften vi har i "samtidskonst" tänkte jag. Och vila efter veckans resande. Och måla.

Vi hade kulturhistoria på förmiddagen och efter lunch var vi några som for till grafikverkstaden. Jag kunde inte motstå frestelsen utan köpte en tub färg för att trycka upp "kärringa" i en annan variant eftersom jag hade papper kvar (svart färg ingår i det gemensamma materialet). Jag ville ha en varm färg och tänkte gulockra först men sen såg jag att det fanns sepia och då blev det den istället.

Om det blev bra? Japp! Om den förra ser ut att vara huggen ur gråsten så ser denna tant ut att vara huggen ur sandsten! Jag vet inte vad tavlan ska heta riktigt. Funderar på om den senare versionen ska heta "Sepia" helt enkelt. Det låter som ett flicknamn. Men vad ska den i grå nyanser heta då? 

Tack för era uppmuntrande ord! Även om jag själv är nöjd med bilderna så är det jättebra för ens ego att höra att andra gillar dom. ;-)
Det kommer att bli en elevutställning till våren. Då hoppas jag ni kommer och tittar! Jag hoppas och tror väl att Ragundadalens konstförening också ska ha nåt för amatörer framöver där jag har chansen att vara med. 

Det finns dock en sak som jag verkligen skulle behöva lära mig på skolan: att ta betalt......


Kommentarer
Postat av: Bordsgrannen till höger

Tack för en trevlig kväll igår.....trots att orken bara räckte till 22-tiden men trevligt var det och hoppas att det blir fler gånger.

2008-11-16 @ 21:47:20
Postat av: Beritdolores

Hej !

Tack för senast och för dansen, hi, hi, hi...

Kram från Berit

2008-11-17 @ 14:39:34
URL: http://svenningson.se
Postat av: alias Kvasthilda

Tack själva!

2008-11-18 @ 18:23:10
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0