Telefånigt

Nu när jag tog mobilen såg jag att jag hade ett missat samtal. Den hade legat på bänken med lurarna i så jag har inte hört att det har ringt. Numret var  +88213213608. Hm..... ett utlandsnummer. Genast gick min tanke till telefonbluffen man har läst om: Mobilen ringer och när man svarar så lägger nån på. Och då ska man, nyfiken som man är, ringa upp och vips så har dom dragit flera hundra på telefonräkningen. Men om nåt okänt nummer skulle ringa upp mig och lägga på, inte fan skulle jag ringa upp. Jag skulle ju anta att dom ringt fel! Jag kanske är jättetråkig men så är det i alla fall. Och vill någon verkligen nå mig så försöker den igen, det är min övertygelse.

Jag googlade på telefonnumret och jodå, det är det numret! Så om +88213213608 ringer upp dig, svara inte och ring för all del inte upp! Det blir dyrt!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja jäklar! Tänk vad folk är påhittiga... Jag skulle inte heller ringa upp, men nyfiket surfa in och kolla vem det var....:)

2008-11-09 @ 17:06:55
URL: http://ace67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0