Spanien är ett land där man dansar tango

Nääää. Tangon kommer från Argentina. I Spanien dansar man flamenco. Vi hamnade mitt i Feria de Mayo (tror jag det heter) när vi var in till Torrevieja. En majfest helt enkelt som firas första veckan i maj. Marknad och tivoli och mattält där dom dansade flamenco! Och detta var på eftermiddagen. Jag kan bara föreställa mig hur det var senare på kvällen. I mattälten hade dom lagt brädgolv där man kunde dansa. I ett tält dansade en dam i volanger med servitrisen! I ett annat dansade en tjej i Hermans ålder, tuggandes tuggummi! Barnen var uppklädda i kostymer och volangklänningar och sjalar, till och med dom minsta som knappt kunde gå själva. Jag hade gärna sett mera flamenco men det blir kanske fler tillfällen (lära sig dansa vore inte heller helt fel).

Lägenheten vi hyrde var fin med pool på området. Dock tycker inte jag omgivningarna var särskilt fina, bara stenhus överrallt.... som att stoppa in en pool mellan husen på Körfältet ungefär (ja jag överdriver lite kanske). Klimatet kan jag dock inte klaga på! Och stränderna var härliga och vattnet var salt. Och det fanns ett Nintendo i huset.... jag som trodde vi skulle ha spelpaus. Men barnen blev glada förstås.
Jag tog med mig akvarellfärgerna så jag fick lite målat också. Härligt!

Jag stoppar in lite bilder så ni får se:
.
Blåsigt vid San Pedro del Pinatar
image129
.
Tänk vad kul det kan vara med sand
image130
.
Strand inne i Torrevieja
image131
.
Sandslott
image132

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilket sandslott!

2008-05-12 @ 11:26:46
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Emma

Varför badar dom med kläderna =)

2008-05-12 @ 17:14:48
Postat av: alias Kvasthilda

Dom har tröjorna på sig för att inte bränna sig i solen! Solkrämen tog slut.

2008-05-12 @ 18:55:54
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0