Den fantastiska Hacke

En morgon förra helgen kom Haqvin över och la sig i min säng som han brukar. Mys mys. :)
Efter en stund frågar han om vi inte ska kliva upp? Jodå, sa jag och satte mig upp. Då satte han sig bakom mig och började med "solsagan" (taktil massage för er som inte vet, dom får lära sig det på dagis och skolan). Fast han började nånstans på mitten av sagan:

"Här kommer det en blixt... och en till (gör blixtar med händerna nerför ryggen). 
Så  kommer det två katter (går med handflatorna uppför ryggen) och sätter sig HÄR (trycker lätt på båda axlarna). "
Sen börjar han hitta på själv.....
"Så började det regna (gör regn med fingrarna) - då gick katterna ner igen (går med handflatorna nerför ryggen)."
Ja så skulle jag också gjort om jag varit en katt och det började regna......

Sen sätter han händerna på  mina höfter.
"Vad är det HÄR för mjukt?" säger han med uppriktig förvåning i rösten.
"Ja du...." svarar väl jag ungefär.....
"Jamen vad ÄR det för nåt?"
"Det är mina höfter"
"Jaha."
Kort paus
"Varför är inte mina så mjuka?"

Mammor kan faktiskt inte svara på allt.... :)

Kommentarer
Postat av: Marita

Ja, barn de tänker inte som vi vuxna och det är väl tur :-)

2008-05-23 @ 09:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0