Jag är tröööööött....

Det är måndagskvälls-syndromet; man lägger sig för sent på söndag kväll, kliver upp tidigt måndag morgon och är dundertrött när kvällen kommer.......

Barnen leker fortfarande men William ska strax hem och då blir det väl livat när man ber dom små liven göra i ordning sig för kvällen! Jag borde väl inte sitta här vid datorn heller, det är ju fint väder. Och det finns disk kvar och jag borde tända upp så vi får varmvatten att duscha i. Jag borde planera morgondagen för det är grillfest i skolskogen i morgon kväll. Men jag har köpt olika korvar, tortilla-bröd, keso med grillad paprika (har ingen aning om det är gott eller ej!) och ketchup och senap finns så jag tror inte det behövs så mycket planering egentligen. Dricka glömde jag köpa men det finns saft! Svartvinbärs saft från Berganders Bär i Stugun, världens godaste svartvinbärssaft.

På onsdag ska vi ha "försommarfest" på jobbet. Det vi vet är att det är möte först och sen mat, VAD eller VAR vi ska äta vet vi inte än! Men det ordnar sig nog det med, det ser Trivselgruppen till. Och på torsdag kommer mamma och pappa!

Nu ska vi skryta lite också: I lördags cyklade vi ner på Hammarn hela familjen och åt glass. Och cykla ner är väl ingen bedrift men cykla hem...... MEN! Jag cyklade hela Pålgårdsbacken utan att stanna!! Jag tror det är första gången i mitt liv jag har gjort det! Det är nog dansen och springandet som gjort verkan, jag har fått bättre kondis! Fast sen vägde jag mig på kvällen och det var ju onödigt. Jag hade gått upp två kg sen förra veckan..... muskler kanske? Säg att det är det, snälla! Ja det är klart det är! Jag har sprungit 3 gånger denna vecka och så cyklingen i lördags samt dansen förra helgen. Gud vad sportig jag är....  Det blir nog inga mormorskängor nu för jag behöver nya springskor. Och nu är det ju träsko- och sandalväder så kängorna får vänta.

Och Sören tog en sväng på motorcykeln. Suck.... det vill jag med. Jag tänkte köpa mig en ny hjälm i lördags men den jag sett ut som var så häftig, den gick inte att sätta visir på (offroad-modell). Den är vit med rosa blomslingor, tjusigt va? Men det blev ingen.... Och piratbyxorna jag köpte förut, dom har gått sönder! Tre knappar och en hälla har gått på dom efter två dagars användning!! Dom ska jag reklamera. Morr! Och turbon har lagt av på bilen så nu kör jag en riktig surdiesel........... snyft.

Nä nu blev det deppigt, nu måste vi räta upp det här innan vi slutar. Jag hittade en skitsnygg kjol i lördags som jag köpte för mina presentkort och pengar jag fick när jag fyllde år! Solen skiner! Barnen skrattar! Oj, klockan är mycket, jag måste säga åt William att gå hem..... See ya! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0