Åh jag blir så förbannad!

http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=933806

Läste ovanstående artikel i ÖP och jag blev så förbannad. Eller ledsen. Eller less....eller kanske en blandning av alltihop. Inte så mycket på grund av att kvinnan inte blir trodd utan på grund av en del av uttalandena.

"Hon inbjuder ju till det. Han måste ju tro att hon är med på det ". En klassisk replik i våldtäktssammanhang. Mannen förstod inte att hon inte ville. Sen kan man väl fundera över varför hon följde med in på toaletten överhuvudtaget.... men det kanske var en kul lek från början och sen ångrade hon sig? Det måste man få göra. Att man utsätter sig för risken är dumt men det gör ju inte att brottet blir lagligt. Om det är som hon säger.

"det finns inga bevis för att hon skulle ha sagt ifrån." Nähä, ok.... Men tidigare i artikeln står "Många är ute efter pengar. Jag kan inte bevisa att det är så, men det är mitt intryck.".  Inga bevis där heller alltså. Hade du varit där kanske du hade fått ett intryck av att hon blivit våldtagen, vad vet man!

"Men klart för 90 000-95 000 kronor kan man göra en del. "  säger en av nämndemännen. Hm, utgår han från sig själv? Anklaga nån för nåt denne inte gjort är rätt allvarligt. Är det värt pengarna att ha det på sitt samvete? Det måste vara enklare att köpa en triss-lott.

Sen kan det naturligtvis vara så att mannen är oskyldig. Att döma en oskyldig vore fruktansvärt fel. Men att säga att "Det har gått inflation i våldtäkter" är väl lite väl magstakt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0