Mina arbetskamrater är så humoristiska

Igår köpte jag mazarinkaka med choklad på till mig och mina kolleger på avdelningen. Jag tänkte som så att varför har man "gofika" på fredagarna, det är ju på måndagarna man behöver uppmuntras! Detta skrev jag även i mailet som jag skickade till dom.
Fick till svar av en: "Brukar du betala dricks i förväg, va?" Fast sen konstaterade han att han faktiskt gjort det nån gång och då fick han extra bra service. "Ja, du ser! "svarade jag.
Sen när det var dags för fika så tog jag som vanligt en assiette med keso också, jag ville inte ha nåt blodsockerfall pga kakan. Lade mazarinkakan på kanten och gick och satte mig i fikarummet med dom andra. Där var snacket i full gång.
Efter en stund tittar Ewa på min assiette och frågar: "Varför har du en chokladbit till din keso?"
"Varför inte?" kontrade jag.
"Tror du att du kan lura kroppen? Att den inte känner av kakan när du äter keso samtidigt? Den tror att du bara äter keso?"
"Ja det är jag fullständigt övertygad om!" svarade jag.
"Men då måste du börja och avsluta med Keso, annars funkar det inte!" fyllde Inger i.
"Ja det stämmer säkert, lyssna på Inger hon är smal. Hon har nog rätt!" hakade dom andra på.

Sen fortsatte resonemanget med att vi som lätt lägger på oss har bra överlevnadsgener. Om det blir svält så är det vi som överlever längst och har kvar ägglossningen längst och alltså har större chans att föröka oss!

Ja, det är roligt nästan jämt!

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0