Detta förbannade stressande.....

image6

Igår tänkte jag: vad skönt att jag har tidig vecka, då lämnar Sören barnen och jag behöver  inte stressa och känna att jag blir sen så fort det händer det lilla minsta på väg från frukost till fritids. Nä då väcker jag bara barnen, ser till att dom får frukost, sen far jag och har GOD tid på mig att köra till jobbet.
Jovisst......
Först och främst är dom jättetrötta för att det är måndag morgon. Ändå gick det förvånansvärt bra för dom att vakna och klä på sig. När jag gör frukost så river jag ner vattenskopan som slår ner ett ölglas som står på kanten av diskbänken....... Glaset landar på foten som splittras och sprider glasbitar över halva köket. Knepigt nog klarar sig själva glaset. Svordomar och förbannelser. Fram med sop och skyffel och dammsugare.
Sen när jag var klar och sa hejdå till barnen så skulle Hacke ha en macka (han har varit så trött på morgonen att han inte ätit frukost utan jag har skickat med en macka som han äter när dom har "saga och frukt"). Ja det gick ju fort att göra en macka, jag hade fortfarande 45 min på mig att klä på mig, gå ut genom dörren och köra till jobbet.
Vad händer då? Jo när jag sätter på mig jackan då går BLIXLÅSET SÖNDER!! Och innan jag krånglat  mig ur jackan.....blixtlåset delade på sig och låset fastnade mitt på, jag fick SLITA för att få ner det igen. Sen av med halsduk och hatt, slänga jackanfan åt helv... (nä jag hängde faktiskt upp den), springa upp och hämta den nytvättade vita jackan som jag hade tänkt skulle vara nytvättad till helgen då vi ska till Stockholm, på med den, på med hatt och halsduk och vantar och sen iväg. Tre cm nysnö på bilen som jag sopade av lite fort med vantarna och så 5 mil i mörker och snörök..... ja jag hann precis tills jag började.
Det finns dom som säger att man inte alls behöver stressa och bli sen, det handlar om planering. Jo pyttsan....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Uj,uj! Själv är jag övertygad om att tiden går aldrig så fort som vardagsmornar....

2008-01-14 @ 10:26:01
Postat av: Gun

Ja jag tror att det finns ett tidshål som slukar tiden på mornarna! Undrar vad Einstein skulle sagt om den teorin.

2008-01-14 @ 11:20:50
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Maggan

...hört talas om "Murphys Law"???
Verkar vara en sån morgon när man egentligen skulle vilja stanna kvar i sängen?!

2008-01-14 @ 11:49:25
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Gun

Det är precis som om man ska straffas för att man tänkte "ja jag slipper stressa!".

2008-01-14 @ 12:41:19
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Jannike

Ja man kan ju försöka planera... men börjar det gå åt hel..te, ja,DÅ fortsätter det oxå!!! Sen är ju just MÅNDAG-MORNAR" som gjorda för irritationer av skilda slag.... just för att alla har svårt att somna kvällen innan och vakna på morronen... BLÄ!

2008-01-14 @ 12:55:23
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0