Boun giorno!

image25God morron! Eller förmiddag är det väl....


Idag känner jag mig inte ett dugg inspirerad, jag vill helst vara hemma och göra änglar. Och vara ute. Det är fint väder idag, lagom kallt, lite sol då och då.
Jag har börjat med kursen i italienska som jag skickade efter. Roligt! Sen om man vågar prata är ju en annan sak..... men jag tränar på mina stackars arbetskamrater och familjemedlemmar. *fniss* Dom förstår å andra sidan inte italienska men man kan inte få allt här i världen.
Jag har lagt över cd-skivorna på mp3-n på telefon så jag kan lyssna i bilen. Sen får jag kika i boken på rasterna och hemma. Lite svårt att läsa bok medans man kör bil...
Kom på nu att jag måste ladda om ett par filer, det blev bara hack-hack-hack av nån anledning. Och på ett ställe blev det alldeles tyst en lång stund. Sen kom det: "Nu är det din tur!". Jo, eller hur....

Nämen kolla, nu är det ju nästan lunch!

Arrivederci!

// Hilda della Scopa


Kommentarer
Postat av: Åsa

Gelato! (Vet inte om det stavas så - men det är ju gott!)
Du får väl snacka italienska med Angelo Alotta sen då!

2008-01-29 @ 12:59:37
Postat av: alias Kvasthilda

Gelato är inte alls dumt!
Vem är Angelo Alotta....? (hjälp!)

2008-01-29 @ 16:13:26
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Gå in på hammarstrand.nu och klicka på reportage. Där finns ett om Angelo. (För övrigt även om en liten butik här på byn...)Han är en riktig mästerkock från Italien. Han har även en annons i Ragundabladet om att han kan komma hem till en och laga italiensk mat (och då snacka italienska antar jag!)

2008-01-29 @ 16:42:49
Postat av: alias Kvasthilda

Aha. Och hans fru är från Pålgård. ;-)
Fast det är väl ingen panik med att prata italienska, jag är bara inne på tredje dagen......

2008-01-29 @ 19:19:31
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0