Planering var ordet, sa Bull...

Jag köpte djupfrysta hallon idag. Jag tänkte om man gör en riktigt god chokladkaka och proppar i hallon, sen brer image87man på en chokladglasyr eller spritsar grädde ovanpå (eller båda :-P ) och dekorerar utav bara fan inklusive pudrar med florsocker.... DET blir väl en tårta som heter duga?
Hallon och choklad, det är gott tillsammans....
Jag fyller år på söndag. Det är bara det att Haqvin fyller på måndag och han måste få ha sitt kalas på söndag för på lördag är det Ravensmartnen och det ska vi väl gå på. Vi får väl gå i omgångar med tanke på att Herman knappast kan "promenera" omkring där. Ja vad är då problemet? Jo, jag skulle också vilja ha födelsedag. En egen. Haqvin ska ha varm korv på sitt kalas. Jag vill inte ha varm korv till lunch när jag fyller år! Haqvin har beställt bullar också. Så då tänkte jag att dom kan jag väl baka i morgon förmiddag när jag ändå är hemma? Nä då ville han vara med och baka och det måste han väl få. Och nu skiter sig min planering och jag känner hur det snurrar uppe i huvudet och hjärtat liksom knyter sig i bröstet.
Det är då häxan Hilda sticker fram sitt gröna nylle och skriker: VA?! Vad håller du PÅ med?? Ska du stå och göra tårta till DIN födelsedag??? Och fixa kalas åt nån annan, när det är DU som fyller år!!
Men Haqvin måste ju få ha kalas? Och vem ska baka chokladtårta om inte jag gör det? Jag vill inte HA köpe-tårta!!
image86

Kära Hilda,hjälp mig säga ifrån. Jag vill ha en egen födelsedag. Jag vill bli bjuden på god mat och ett glas vin, chokladtårta och konjak och jag vill inte göra NÅNTING, NÅNTING!!! Kan man få önska sig det?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å, sicket dilemma... Kanske det får bli varmkorv den här födelsedagen och en härlig middag senare? Apropå middag. Det skulle vara riktigt roligt att få ha er som middagsgäster någon gång framöver. Vad sägs om det? Nu är det ju du som är mest "husfru" av oss, men om du tar det som det är så kan vi ju få trevligt i alla fall?!
Jag tycker det var himla skoj när vi käkade tillsammans (med Aktsam) på Victoriagallerian. Do you remember that?
Kram!

2008-02-29 @ 10:29:38
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Ja det stämmer ju, vi åt ju tillsammans då! Men vet du om att ni är bland dom första jag var ute och festade med när jag flyttat hit, do YOU remember THAT, Mimmi Pigg?!

2008-02-29 @ 10:41:31
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: berit

Hej !
Jag minns en rödtopp med ett svallande vågigt långt hår från Eskilstuna som Sören kom hem med
och "visade upp" och du var lite vinglig tycks jag minnas också, hi,hi..
Vi kommer till födelsedagen och jag får väl ta och bjuda hem er på middag nån helg....men du får väl ta dig lite kolbullar på Ravensmarten istället så länge....och du slipper ju laga mat...skämt å sido..
Hälsningar Berit

2008-02-29 @ 12:03:41
Postat av: Maggan

Man får faktiskt önska sig VAD man vill, sen beror det på om det slår in...
Jag önskar Dig i alla fall en härlig födelsedag, med dina grabbar och ev. gäster!!

2008-02-29 @ 12:25:36
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Susanne

Fira din födelsedag på lördag kväll istället! :-)
Då kan du äta gott och dricka vin och njuta av din dag! Sen kan Haqvin få njuta av sin dag på söndag!
Bättre med en egen dag...än nödvändigtvis rätt dag...eller?

2008-02-29 @ 15:15:27
URL: http://blackbeauties.webblogg.se
Postat av: Åsa

O yes! I remember that party!!!! Det ska visst finnas nåt foto när vi sitter i trappan allihopa. Tyvärr minns jag inte vad du var utklädd till... Häxa kanske??? :)

2008-02-29 @ 15:30:17
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Berit: ja jag minns....bitvis i alla fall. Sockerdricka och Absolut Currant var det....

Maggan: du har rätt, önska får man! Och om man talar om det så är chansen större att det slår in!

Susanne: Bra idé, nån som vill vara barnvakt? Visserligen ska Haqvin ha rätt kort kalas på söndagen men ska det drickas vin kanske lördag kväll är lämpligare.

Åsa: Jag var leopard... ;-) Det vore kul att se kortet! Jag minns att Kim var Averell Dalton (eller nån av bröderna iaf) och Johan B var Musse
Pigg. Det blir för övrigt maskerad på söndag, undrar vad jag ska klä ut mig till då (leoparddräkten passar nog inte längre)

2008-02-29 @ 16:33:33
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Tvivlar på att jag hittar igen kortet inom överskådlig framtid. OM jag hittar det så ska jag hojta!
Ja, Kim och några stockholmare var bröderna Dalton. Det var en rolig kväll det...

2008-02-29 @ 16:37:03
Postat av: alias Kvasthilda

Det var samma lördag som Ravensmartnen, det är alltså ganska exakt 13 år sen.....

2008-02-29 @ 17:05:20
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa R

Oh shit, vilket minne du har. Och shit, va' tiden går fort!

2008-02-29 @ 22:23:09
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Thea

Jag hade köpetårta iår! Det var jättegott!

2008-03-04 @ 19:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0