En historia från norr

Det bar sig inte bättre än att Alfred från Norsjö hade avlidit  och lämnat sin fru Alma. Som brukligt så skulle det annonseras i lokaltidningen så Alma ringde annonsavdelningen för att meddela det inträffade.

Följande samtal utspelade sig:

Alma: Jer he annonsavdelninga?

Tidningens annonsmedarbetare: Jo, det stämmer.

Alma: - N' Alfre´ jer dö.

Medarbetaren: - Jaha, och nu vill ni sätta in en dödsannons förstår jag.

Alma:- Tschuu (visslade inandning, norrländska för ja)

Medarbetaren: - Och vad vill ni att det ska stå I annonsen då?

Alma: - N' Alfre´ jer dö.

Medarbetaren: - Och vad vill du att vi ska skriva mer i annonsen?

Alma: - Inge mar, för he vål se dyrt om ji skriv na mar. He jer int lönnt å lägg ut na i onödan.

Tidningens medarbetare funderade en stund och kom fram till att det nog skulle bli svårt att övertala denna dam till att skriva något mera i annonsen, så efter övervägande så sa han till Alma: - Du får tre ord till gratis. Vi bjuder på dem.

Alma funderade några sekunder och sa sedan: - Ja, isåfall se vil je att he ska stå: Skoter till salu!

Kommentarer
Postat av: julia

jag fick den mailade till mig i morse, vilket sammanträffande :)

2008-02-01 @ 08:57:11
URL: http://www.scriptum.blogg.se
Postat av: Jannike

Ja... och jag läste den i en annan kompis blogg...... DEN är så go´!!

Kram!!

2008-02-01 @ 10:29:50
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0